BESTÄLLNING

Vid genomförd beställning skickas en orderbekräftelse till din mejl omgående. Börja med att kontrollera att du angivit rätt mejladress och kolla därefter om något hamnat i skräpposten. Har du fortfarande inte fått nått mejl ber vi dig kontakta vår kundtjänst omgående. Om du angivit fel mejladress riskerar du missa leveransaviseringar.

Tyvärr är det inte möjligt att lägga till varor efter lagd order. Om din order inte har packats kan du kontakta kundtjänsten och be om att annullera din beställning så du kan lägga en ny med alla dom varor du vill ha.

Om din order inte har packats går det fortfarande göra ändringar. Du behöver då kontakta kundtjänsten skyndsamt på mejl [email protected]. Om du vill göra ändringar så att din order blir till ett högre värde behöver du lägga en ny order och meddela kundtjänsten då dom kan makulera din gamla.

Kontakta kundtjänsten om leveransadressen inte stämmer på din beställning. Av säkerhetsskäll går det inte göra ändringar om du valt faktura som betalmetod.

BETALNING

Klarna är vår betalleverantör och i vår onlinebutik kan du betala med Swish, Kortbetalning (Visa, Mastercard, American Express), Faktura eller direktbetalning med din internetbank.

Av säkerhetsskäl är det inte möjligt. Kontakta kundtjänst om du önskar att annullera din beställning så du kan lägga en ny med den betalmetod du önskar.

Fakturan skickas till din mejl från Klarna. I Klarna-appen eller Klarna.se kan du se även se om din faktura har uppdaterats.

I Klarna-appen eller Klarna.se kan du enkelt se status angående din betalning.

I kassan hittar du knappen ”LÄGG TILL RABATTKOD”. Klicka på den och ange din rabattkod.

Säkerställ att rabattkoden är fortfarande giltig. Du hittar all info beroende var du fick ta del av rabattkoden. En del rabattkoder gäller ej på redan nedsatta varor eller kan vara exkluderade på produkter eller varumärken. Använd kopiera och klistra in då den kan vara känslig för skiftläge. Säkerställ inget att mellanslag eller hamnat före eller efter rabattkoden.

Du kan endast använda en rabattkod per köp.

LEVERANS

Du kommer få ett mejl när din beställning är redo att hämtas. Oftast kan du göra det inom samma dag. Har du inte fått nått mejl inom ett par dagar ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Nedan hittar du leveranstider för samtliga fraktbolag. Har du lagt en beställning framgår det i orderbekräftelsen vilken leveranssätt du har valt. Observera att förseningar kan förekomma vid högtider eller rea då både vi och fraktbolagen har mycket att göra

Budbee Box & Home    1 – 4 arbetsdagar

Postnord ombud.  1 – 2 arbetsdagar

Postnord postlåda/dörr  4 – 7 arbetsdagar

DHL ombud.  1 – 3 arbetsdagar

Hos Budbee Box finns paketet kvar i 7 dagar innan det skickas tillbaka till oss.

Postnord ombud och paketboxar finns kvar upp till 14 dagar.

Om paketet kommer tillbaka till oss som outlöst blir du debiterad 250 kr för att täcka alla omkostnader för 

Om din beställning har packats skickas ett mejl till dig med spårningslänk där du kan följa din beställning. Vi rekommenderar att du laddar ner fraktbolagets app så du inte missar aviseringar.

Budbee

Postnord

DHL

Om du inte hämtar ut ditt paket i tid kommer den att returneras till oss som outlöst paket. Du debiteras då 250kr för omkostnader som outlöst paket medför.

I kassan under Dina uppgifter och Leverans kan du uppge en alternativ adress.

RETURER

Vill du returnera en vara måste du meddela vår kundtjänst på mejl. Uppge ditt namn, ordernummer samt vilka varor du vill returnera så återkommer vi med mer information. Vid returer står du för frakten tillbaka till oss.

Tyvärr är det inte möjligt att göra byten. Vi rekommenderar att du gör en retur och lägger en ny beställning på varan du vill ha istället.

Efter du har skickat tillbaka varan och vi har mottagit den dröjer det upp till 14 dagar tills processen är slutförd. Detta är förutsatt vi har bedömt att varan är i oväsentligt oförändrad skick. Vid godkänd retur tar det ytliggare 2–5 arbetsdagar tills du har blivit återbetald som sker till samma betalsätt vid order. Du kan se mer om din återbetalning i Klarna-appen i Klarna.se.

REKLAMATIONER

Skicka ett mejl till kundtjänsten på [email protected] med ditt namn och ordernummer, beskrivning på varans fel samt bilder på den. Om något har skadats under transport ber vi även dig att ta bild på emballaget och spara allt tills ärendet är löst.

Börja med att kontrollera att din beställning inte har delats upp på flera leveranser. Det står oftast noterat i din följesedel. Om du saknar någon vara ber vi dig ta bild på hur varorna var packade och mejla till vår kundtjänst. Vid sådan situationer har vi rutiner och kan kontrollera tillbaka paketets ursprungliga vikt från lager till leverans.

ÖVRIGT

Vi tar din personliga integritet på högsta allvar och följer ramverk som GDPR för att säkerställa att de hanteras på rätt sätt. Du kan läsa hela vår integritetspolicy här.

Hittade du inte svaret på din fråga?

Vår kundtjänst svarar gärna på din frågor och funderingar. Skicka ett mejl till så återkommer vi inom 24h. 

E-post: [email protected]